PRESSE: DCU køber CampingDanmark.dk
Log ind Log ind
PRESSE: DCU køber CampingDanmark.dk

Dansk Camping Union, der er Danmarks største forbrugerorganisation inden for camping og fritid, har en af landets mest omfattende medieafdelinger. Nu i styrket form.

Rasmus Schønning

Fotograf

Tilføj favorit

Nye muligheder for DCU

Den 1. november 2014 tiltræder Anne-Vibeke Isaksen som ny chef for denne medieafdeling i DCU. Valget på den berejste Tv-vært og chefredaktør, der har arbejdet med camping de sidste 15 år, står klart.

Dansk Camping Union har de seneste år gennemgået en meget positiv udvikling. Nuværende chefredaktør Jørgen W. Fröhlich har meddelt sin pensionsdato og har gjort et flot og værdiskabende stykke arbejde de sidste 25 år og har med bladet Camping-Fritid medvirket til DCU´s konsolidering.

- Det er vigtigt, at vi følger med tidens trend og møder dem på alle de platforme, hvor de selv er. Vi er i dag stærke på mange områder med 24 egne campingpladser, campingblad og webportal, og her er ansættelsen af Anne-Vibeke Isaksen det helt rigtige. Anne-Vibeke har netop de kvalifikationer, som vi leder efter, siger DCU´s Landsformand Bjarne Jensen.

Anne-Vibeke har de seneste godt 15 år filmet Tv og camperet i over 70 lande og er vært på Tv-serien Anne-Vibeke Rejser på dk4 samt chefredaktør for portalen AnneVibekeRejser.dk.

Anne-Vibeke har også udgivet bøger og holder foredrag. Gennem dette virke har Anne-Vibeke Isaksen camperet på alle tænkelige måder i hele verden og året rundt.

- Jeg ser meget frem til de nye opgaver og udfordringer, der er i DCU, og jeg glæder mig til at samarbejde med det dygtige og stærke team jeg kender fra min gang i huset de seneste 20 år. Jeg glæder mig også til at blande det med min egen verden, hvor jeg inspirerer til campingferie på andre måder end det DCU gør i dag. Jeg ser det som det perfekte match at slå Danmarks to største campingaktører sammen under ét, siger Anne-Vibeke, der også er et anerkendt ansigt blandt både campister og den danske campingbranche.

Fortsat masser af camping i Tv

De populære Tv-programmer Anne-Vibeke Rejser på dk4 fortsætter. Der er ligeledes allerede nu nye Tv-serier på vej, så DCUs godt 52.000 medlemmer kan glæde sig til endnu mere campinginspiration, nyheder, tips og gode råd end de hidtil har fået.

- Der er mange aktører på det danske marked og mange hensyn at tage, så jeg ser dette tiltag som både en nødvendighed og det helt rigtige for organisationen DCU, der i forvejen er inde i den mest positive udvikling i mange år, afslutter Landsformand Bjarne Jensen.

DCU har med ansættelse af Anne-Vibeke Isaksen bl.a. også købt portalen AnneVibekeRejser.dk. samt Danmarks største Camping App "Camping Denmark".

Privat er Anne-Vibeke Isaksen gift med Tv-fotograf Rasmus Schønning. Parret har to børn på hhv. 10 og 12 år. Sammen har de i næsten 15 år drevet produktionsselskabet Rejsejournalisten, som Rasmus Schønning kører videre sammen med firmaets ansatte. Familien bor uden for Tølløse.

Alt det indhold som lå på CampingDanmark.dk findes i dag på www.DCU.dk